2013-09-12

Redan torsdag?!

Idag har vi varit en kortis på öppna förskolan, jag och Dante. Vi hann även med lite mat och sova innan vi hämtade Leo på dagis. 

Leo är röd och svullen i ena ögat sen imorse. Håller tummarna för att det är allergin och inte ögoninflammation. Jag borde veta säkert imorgon bitti. 
Annars har vi haft en ganska bra eftermiddag och jag lagade thailändska köttbullar till middag. Mums! Nu håller Leo på att somna i sitt rum och Dante vrider och vänder sig här ute i soffan. Det tar ofta lång tid för honom att komma till ro. Jag får kanske lägga honom i vårt sovrum, det brukar gå bra till slut. Risken är att jag somnar jag med, med linser i och kläder på ;) Den lilla egentid man får på kvällarna är dessutom så mycket värd att man inte vill sova bort den. 

Häftigt att det redan är fredag imorgon. Håll tummarna för att vi inte måsta stanna hemma med ögoninflammation nu hela helgen. 

Gårdagens Dante. Han växer som en tok. Man hinner knappt med. Han kan rulla från rygg till mage, greppar nästan efter saker och tränar dagligen att ligga på mage. Han blir stadigare och stadigare, tycker om ögonkontakt och pratar väldigt mycket. 

Inga kommentarer: