2013-07-15

En händelserik semesterdag

Vilken underbar dag vi haft idag, hela familjen. 
På förmiddagen gick vi till "plaskis", en plaskdamm och lekplats i närheten av vårt bostadsområde. Martin och Leo var ofta där förra sommaren när Martin var föräldraledig men det var första gången för mig. Ett mycket fint ställe och jag tror vi kommer gå dit några fler gånger denna sommar. 



Dante sov mest i vagnen. Och ammade i typ 20-30 min. Skulle med andra ord inte gå att gå dit bara jag, Leo och Dante. Så länge vågar man inte lämna Leo ensam ;)

På vägen hem somnade grabbarna så jag och Martin åt lunch på vår pizzeria.

Efter lite vila för oss alla hemma, och lunch för Leo, åkte vi till Bromma Blocks. Där tog vi en fika men Leo ville mest åka rulltrappa. Tyvärr ingen shopping, jag hade tre grabbar med mig... ;)

Nu på kvällen har vi lekt, ute och inne, ätit middag, badat och städat. Jag la Leo ikväll och det var helt underbart mysigt! (Det händer inte så ofta så det är värt att nämnas) Leo låg i min famn, tittade mig djupt i ögonen lite då och då och somnade lugnt in. Helt klart ett dotter-son-moment och det är så tydligt att Leo är en trygg pojke. 
Nu ska jag göra mig klar för sängen och amma Dante. Imorgon bär det av söderut för att hälsa på två, nej tre "nya" vänner :)

Natti natt och tack för denna roliga semesterdag!

Inga kommentarer: