2011-03-21

En unge i minuten

Kvällen är här och Leo ligger inne i sovrummet och sover. Tänk att man bara har lust att krama sönder den där lille plutten! Jag skulle vilja pussa på honom mer men jag är rädd att han ska gå sönder.

Nu ser jag på tv4's "En unge i minuten". Jag har kollat på den engelska versionen på kanal 5 och ser så ofta jag kan på tv4 fakta's "Förlossningskliniken", men det är ju extra roligt med det här programmet som är inspelat i Västerås. Jag har ju bott där och har gått några av mina praktikveckor där. Jag var med om mina första förlossningar just där. Jag gick även många veckor på 69an (neonatalen) och tog hand om små små bebisar ♥


Så fort jag ser en förlossning kan jag inget annat än tänka på det jag var med om för nu 2,5 månader sen. En så himla häftig upplevelse! Jag kan inte förklara i ord hur underbart det är (när allt är gjort) och ärligt talat tror jag inte att jag hade förståt innan jag själv fick barn. Så fort man fick upp Leo på magen var det som att man förstod vad alla hade pratat om.


Jag hade först tänkt lägga upp en bild med Leo på magen men jag tänkte på känsliga läsare och valde denna istället.

Inga kommentarer: