2011-02-11

Lunchbesök

Jag kom knappt upp imorse. Vi var uppe några gånger inatt, jag och Leo. Som alla nätter, men nu var jag helt slut. Jag sover mellan en och två timmar i taget för att sedan vakna av Leo's stånkanden, tryckanden och pruttanden. Han skriker inte mycket (än så länge), vilket jag är mycket tacksam för men jag vaknar av minsta lilla Leo-ljud. Att sova med öronproppar är kanske inte ett så dumt förslag. Man vaknar ändå när det behövs ;)

Var dock tvungen att gå upp när klockan närmade sig 11. Kära Magnus (som numera är pappaledig) och Truls kom med lunch vid halv 1. Truls är 8,5 månader och känns som en jättebebis jämfört med Leo. Helt otroligt att de kom hit dock. Många bussar och pendeltåg står stilla här i huvudstaden. Nu när de åker hem skiner solen och det känns helt plötsligt lite som vår igen.

Leo har skött sig bra, som vanligt. Han är en nöjd bebis. Ammas, kanske spyr upp lite, somnar. Vaknar sedan och kollar runt, krystar lite och somnar om. Sen hör man pruttar, brak och fräs och då är det bara att byta blöja. Så går det runt.

Ska kanske försöka vila lite nu när han sover som en stock här i soffan.

Inga kommentarer: