2011-02-19

God morgon lördag

Vi har vart uppe ett tag, jag och Leo. Jag hoppas att pappa Martin vaknar snart så jag kan få sova ett tag till. Tänk lyckan att få sova ostört ;)
Nu ligger jag och kollar på tv medans Leo ligger bredvid och ser söt ut. Barn under två år ska inte se på tv har jag hört. (Det kan tydligen göra att de får inlärningssvårigheter när de börjar skolan.) Jag trodde jag hade lagt Leo så att han inte skulle se tv'n. Hallå, det var ju bara någon vecka sen han började kolla en i ögonen. Men så märker jag hur hans lilla huvud vrider på sig och hur hans bruna ögon fastnar på tv'n. (Dumt att sätta på en disneyklassiker...).
Jag försöker intala mig själv att han kollar på den stora färggranna tavlan ovanför tv'n. Han har nämligen visat intresse för vår stora färggranna tavla ovanför soffan. Det låter bättre.

Inga kommentarer: