2010-03-08

Ouch, my back

Jag var resurs på jobbet idag. Sticka, hjälpa, springa och jag fick äntligen tid att arbeta med mina projekt (arytmiprocessen och läkemedelsrummet). Gick på möte gjorde jag också. Är numera ansvarig för ett läkemedelsprojekt som jag ska föra in på avdelningen.

Sen åkte jag hem med världens ryggvärk. Kan det vara sen jag hoppade ner från boulderväggen, ett alldeles för högt hopp för lilla mig tydligen för jag kände ett "pang" i ryggen? Det har inte vart riktigt bra sen dess. Kan halk-olyckan i trappan här utanför som hände för några dagar sen ha gjort det värre? Ja, idag har det i alla fall blivit sjukt mycket värre och nu kan jag knappt röra mig. Distriktsköterskan bad mig ringa imorgon ifall det inte blev bättre. Som en gammal gumma gick jag snällt förbi apoteket, köpte voltaren och la mig i soffan och sov. Nu efter ett varmt bad känns ryggen fortfarande förjävlig. Mitt i ryggen och nedåt med strålande nervsmärtor mot höfterna. Ibland ilar det ända ner i benen.


Hoppas jag slipper göra några jobbiga lyft imorgon.

Inga kommentarer: