2010-02-25

Thailand

Denna resa var den hittills bästa resan i mitt liv. Thailand.. visst det är ett land som nästan varenda svensk har vart i och ja, jag inser att jag har legat och solat på exakt samma ställen som Kenza, men det är helt klart ett favoritresmål. Vi kommer garanterat åka tillbaka, förhoppningsvis varje år.

Det är lika bra att jag börjar berätta.



Första kvällen, Bangkok, och Martin visade mig Bayoke Tower. Thailands högst byggnad tror jag visst. Har aldrig vart i spn stor stad förrut. Mäktigt!



Sen var det dags att flyga ner till Krabi och ta en biltur ner till kusten för att åka båt till Railay/Tonsai.


Där mötte vi upp gänget; Karin, Pontus, Magnus och Karin. Det var väldigt trevligt att resa med dessa fyra härliga människor i lite mer än en vecka :)




På väg till Railay för klättring!


Tyvärr kunde jag inte klättra så mycket för jag fick ett hemskt skavsår av mina flipflop och ett sår under foten av en dum korall.


Min fina, underbara fästman. Fast det visste jag inte när denna bild togs ;)


Min klätterapa! (Bouldring vid Tonsai).


Det blev en del kajakpaddlande. Man smörjde in sig med 50+ för att inte bränna sig. Man ska respektera solen där nere. Hehe.

På snorklingstur med hela gänget. Först, ett stop på Koh Tup (Sitter ihop med Chicken Island/Poda). Denna dag var min mage som värst. Men det visade sig även bli den bästa dagen i mitt liv, hittills :)


Karin och jag på Railay West. Det bli middag på Railay East denna kväll.

Sen var det dags att ta en longtail tillbaka till Tonsai. Där, under den stjärnklara himlen, mitt under Orions bälte, sa jag ja. Det var så romantiskt! Tydligen var nästan allt redan fixat och detta hade han visst planerat ett tag ;) Jag bölade som en unge. (Vi har allt på film).

Jag får fortsätta att berätta lite senare. Det tar ju tid det här! Den här bloggsidan är ju inte den bästa......! Vi har hittills bara kommit lite mindre än en vecka in i vår 3 veckors resa :)

Trevlig helg på er allihopa!


Nu ska vi kolla på ring!

Inga kommentarer: