2010-01-27

Snöoväder, jobb och Briston


Anne, 2006 tror jag det var.

Det verkar som att jag inte blivit sjuk. Hade verkligen inte vart kul att ha vinterkräksjukan nu. Jag har fortfarande tre dagar kvar på jobbet den här veckan, och snälla ni, håll tummarna för att jag inte blir sjuk.

Nu sitter jag hemma i Sala. Har nyss mumsat pappas mat, och jag har lärt mig ännu en rätt att laga åt min man. Snart blir det efterrätt. Mamma sa att jag fick välja ut vad jag ville i hela affären så det blir prinsesstårta! Både mamma och pappa jublade.

Jag är glad att jag var hemma idag med. Då kunde jag köra till Sala direkt efter att ha lämnat Chippen på jobbet. Jag mötte ovädret mellan Enköping och Sala. Jag mötte en ambulans och var själv nära att köra av vägen i andra rondellen. Huwa! Jag hoppas verkligen inte att det blir för många olyckor idag. Jag har redan vart ute och skottat två gånger och borde snart ut igen. Visst är det härligt med vinter, men det är jobbigt när den orsakar olyckor och förseningar. Ska blir riktigt skönt att slippa vintern ett tag. Haha, mamma ska ut med hundarna nu och Bilbo vägrar! Han tycker INTE om vintern.

Så, imorgon ska jag ner på staaan. Fixa ögonbryn och fransar (tack mormor och morfar!!!), gå förbi IS! och köpa stödstrumpor på apoteket. Sen är det bara att ta tåget till Estocolmo och jobba arslet av sig igen. Jepp, bilen får stå kvar här.

Nu sitter jag och väntar på att Martin ska ringa. Han har flygit till Briston med några från jobbet. Börjar bli lite orolig nu ju... Men jag ska vara en god flickvän och göra som min sambo har sagt och kopiera hans bilder till mammas dator. Man kan aldrig ha för många kopior av sina bilder.

Hej!

Inga kommentarer: