2009-11-12

Stick, tv och musik

Idag har jag vart ledig.

Jag tvingade mig själv att gå upp halv elva. Jag var trött idag, huwamejen. Jag hade sagt hejdå till Martin för länge sen och vi kommer inte ses förrän sent ikväll. Den dag jag är ledig ska han självklart på event med jobbet; någon föreläsning, middag och teater. Det verkar jobbigt att vara Martin. Själv får man inte ens kolla sin privata mail på jobbet. Hehe. I alla fall så är jag tvungen att roa mig själv denna dag. Jag har tidigare hatat att vara ensam i en stor stad, men jag har börjat lära mig. Jag trivs så bra här i lägenheten och med mig själv nu för tiden.

Jag började med en frukost, såklart. Det är ju det viktigaste målet på hela dagen. Sen tog jag buss + tunnelbana till företagshälsovården. Där tog dom några rör blod från mig, då jag hade en "sticka-mig-själv-olycka" i somras. Sånt som händer i mitt yrke. Ett litet misstag och man kan få HIV. Men jag verkar frisk, *puh*.



Där fick jag reda på att jag inte behövde vänta 4 veckor efter mitt tbe-vaccin utan kunde få svininfluensa vaccinet redan idag. Så då åkte jag bara vidare till Danderyd's och fick min spruta i armen. Så nu är jag snart imun mot svin. Hehe.

Har hittills inte känt av nåt i armen.


När jag kom hem såg jag att dom äntligen fårr tummen ur ändan och fixat våra namn till trappuppgången och postinkasten. Mycket vackert!

Nu har jag ätit korvstroganoff och myser i soffan. Jag hade tänkt hinna med en sväng till Solna centrum också men det får nog bli en annan dag. Snart är det dags för mina favoritserier. Jag älskar att jag kan sätta en påminnelse på mina favoritprogram så man slipper ha kolla på klockan.



Vänner tröttnar jag aldrig på, det tror jag ni vet. Sen så har jag sett "Jon, Kate och åtta barn" ett tag nu, och det är så mysigt att kolla på tycker jag. Söta barn och massor av dom. Sen skulle den där dumma Jon gå och vara otrogen... grrr.. män!

Såklart vill muzicons inte fungera så det får bli länkar denna gång. Här är bara några få av de låtar jag för tillfället har i min mp3-spelare;

Sebastian Ingrosso - Kidsos (Ingrosso & Steve Angello Bootleg)

Anna Abreu - Vinegar (Buzz Junkies Radio Edit)

Donkeyboy - Ambitions

Medina - You & I (Svenstrup & Vendelboe Remix)

Jag trodde att Blogger skulle vara mycket bättre än blogg.se, men självklart är inte heller denna bloggsida perfekt. Bara andra typer av fel. Ska det vara så jobbigt att sätta in bilder eller länka?!

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera min blogg, men jag har inte tid eller ork att göra denna blogg till vad jag vill. Jag uppdaterar iaf ibland så familj och nära vänner ska veta att jag lever och har det bra, för det har jag :-)

Inga kommentarer: