2009-10-20

19e oktober, snart Julafton

Jag vet att det bara är den 19e oktober men här sitter jag hemma i min mysiga lägenhet och ser på "Love Actually". Dom julshoppar, spelar julmusik och man ser att kärleken, actually is averywere. Jag ser fram emot att strosa runt i affärer fulla med färgglada ljus och oslagbara julerbjudanden, med min hand i hans. Tyvärr brukar det aldrig bli som i filmerna. Man brukar få springa runt i proppfulla affärer i sista sekunden, svettandes pga den tjocka jackan man måste ha, och de där julerbjudandena... de var inte så bra som man önskade, och finns ej på de klappar man i panik stoppar i korgen.

Mest av allt önskar jag ledighet på jul. Ja, det är min största önskan i år. Den obekväma tiden man måste jobba är det sämsta med mitt yrke. När jag har familj kommer jag ha sökt ett annat jobb med bekvämare tider. Men snälla, låt mig vara ledig på julafton! Det är en stor högtid för mig och jag vill bara vara med Martin.


Man kan säga att Martin överaskade mig förra året. Men...

All I want for christmas, is YOU!

Håll tummarna för mig.

Inga kommentarer: